torsdag, oktober 30

Min mans otacksamma arbetskamrater

I tisdags var jag fikaansvarig på kvällens möte. Det hade jag glömt.
Till någon timme innan mötet. Då var jag redan på väg till det.
Fick svänga in på ett Willys och köpte åt mig två rulltårtor.
En med choklad, en med hallon. Tolv och femtio kronor styck.

På mötet mumsade folk två skivor var men det blev ändå en del över.
Resterna skickade jag med Henrik till jobbet igår.
Där var man otacksamma och tyckte inte att rulltårtorna var goda.
Man smakade men åt inte upp.

Bara en var tacksam. Ekonomichefen. Han åt.
Han vet att det lönar sig att köpa billigt.
Och det är han som kommer få smaka när jag skickar med
dyr fluffig, smälter-i-munnen konditori-rulltårta nästa gång.

8 kommentarer:

Anonymous sa...

Ta med det goda hit nästa gång istället. / KL

Karolin sa...

Dålig uppfostran tycker jag. Brist på folkvett. OK att man inte gillar, men man äter sin bit, tar ingen mer, tackar för sig och håller käft. En del är verkligen oartiga.

Anonymous sa...

Word Karolin! När bjuder du in mig på fika? / M

Anonymous sa...

Jag tror att chokladen var bättre än sylten.

Romy

Anonymous sa...

Ser fram emot dyr fluffig, smälter-i-munnen konditori-rulltårta. Klart man inte tackar nej när det bjuds! Stort tack!/EC

Stef sa...

Hej hej, är inne och kikar lite på din blogga. Ja det var ena otacksamma arbetskamrater. Jaja, dom går ju miste nästa gång!

Ha det gott!

♥ Hannele på Hisingen sa...

Jag bjuder på spindelbullar :)

andy sa...

Oförskämt var ordet!