onsdag, december 19

Är de snygga handväskorna värda det?

Frågan ovan ställer jag tilla fotbollsfruar som låter sig köpas.

Manchester Uniteds julfest har fått ett efterspel som stavas våldtäkt. Vi lär få höra mer om detta. Här går att läsa det som hittills är känt.

Vad som än har hänt kan vi läsa följande om klubbens upplägg för spelarnas julfest.

Hotellet Great John Street var hyrt för spelarnas fest. Ett hundratal unga kvinnor hade bjudits in till festen. Spelarnas fruar och flickvänner var inte välkomna.

Det är så det är i den där världen- många av spelarna knullar runt hej vilt och utnyttjar sin status som fotbollsstjärna till att göra precis vad som helst. Och med stort vemod konstaterar jag att tjejerna står på rad för att få ställa upp.

Fruar och flickvänner till stjärnorna vet såklart det här. Men uppenbarligen tycker de att designerväskor och lyxkläder väger upp att behandlas respekt- och kärlekslöst.

Jag har sett detta på riktigt nära håll med två italienska lag. Också kunnat konstatera att spelarna oftast väljer de tjejer man själv tycker ser allra billigast ut. Förmodligen är det för att de vet att de här tjejerna inte förväntar sig något. Eller jag vet inte, min hjärna kan inte sätta sig in ett tänkande som måste ske med så få hjärnceller.

Såklart gör inte alla spelare såhär.

4 kommentarer:

vargakvinnan sa...

näe, jag är alldeles för traditionell i mitt synsätt på kärleken, så jag tycker det är helt vridet. det finns liksom ingen respekt. en respekt som hör hemma inför en god elitidrottsman försvinner nästan där i min värld.

Anonymous sa...

Aldrig. Hur kan man vara lycklig då?
-Agneta

J sa...

Det är helt oacceptabelt. Förstår mig inte på varken kvinnorna eller männen i det här fallet.

Londongirl sa...

Det här är så ofattbart trist. Säger som Johanna...jag förstår varken männen eller kvinnorna i såna här lägen.
Men det här fenomenet finns inte bara i fotbollsvärlden tyvärr...