onsdag, maj 16

Tack för den Ebba

Av en rad olika anledningar följer jag Ebba von Sydows blogg. Ett trevligt avbrott från vardagen/verkligheten.

I alla fall.

Hon har tipsat om så kallat "torrschampo" som man använder för att rädda hårdagar då man inte hunnit tvätta håret och rötterna känns feta. Denna produkt har hon kallat för räddning. När jag häromdagen var inne på Kicks i nya gallerian här i stan så plockade jag till mig ett torrschampo så. Och det fungerar mot feta rötter. Men för mig som brunhårig blir biverkningen att det ser ut som att jag har mjäll, då det lagt sig som små vita korn. Jag kan säga att det syns betydligt mer än de feta rötterna gjorde.

Jättekul det här. Nu åker jag och föreläser för 50-talet skolbarn. Så där lagom fräsch.
Grrr, Ebba. Grrr.

16 kommentarer:

Rödingen sa...

Ebba rocks, eller not...

Annika sa...

Tack för det, Ebba! Morr...Hoppas det gick bra ändå, trots "mjällen".

Anonymous sa...

Mouhahahahhhahahahahaa, vilket härlig inlägg, fick mig att tokleeeee.
Trevlig helg//Sabina

nika sa...

jävla torrschampo...har provat och det blir precis som du säger. Så man kan välja att ha fett hår eller mjälligt hår.

Det Mörka Hotet sa...

Ha, ha, ha! Förlåt att jag ämnar skratta åt ditt (hemska) öde, men det torde vara "ur askan i elden" som det så fint heter!


Samuel

vargakvinnan sa...

jag följde hennes blogg förut, men inte längre - jag har inte ork. däremot så föredrar jag henne starkt bakom datorn än i rutan; håll på att go bananas när hon var med i roomservice.. gah. men fy, det lät som en sådär idé med torrschampoo - förstår din 'frustration'.

ha en trevlig helg!

Anonymous sa...

Stackars dig. Och tack för tipset om att jag aldrig ska testa torrshampo. Ha en underbar långhelg!
-Agneta

Lena sa...

:)

Även om det kändes lagom fräscht var det säkert ingen som märkte det.

Millan sa...

Hej Jill! Jag hittade hit fran Myras sida och blev forvanad nar jag sag ditt efternamn eftersom jag insag att du maste vara syster med Johanna? Johanna o jag pluggade ihop i Kalmar for si sa dar 10 ar sedan och bodde ett tag ihop i en liten pytte etta :-). Hur ar det med henne nu for tiden? Det skulle vara sa roligt att komma i kontakt med henne sa om du vill halsa ifran mig och saga att hon kan hitta mig pa www.millansnils.blogspot.com
Nu ska jag kika vidare pa bloggen :-)
Camilla

Vanja sa...

Tack för tipset, då ska vi inte använda torrschampo :/

Låter nästan värre än de där läskiga människorna i vita peruker som pudrade bort lukten istället för att tvätta sig...

annalena brych sa...

*skratt* har råkat ut för samma öde. Hoppas i alla fall föreläsningen gick bra.
Kram och trevlig helg, AnnaLena

Anonymous sa...

Lita på dig själv jag lovar du behöver inga råd för att se stilig ut. /M

Hanna sa...

Hahaha!
Förlåt... jag vet precis hur det är! Hellre feta rötter än torrschampomjäll!
Ebba... hm morr!

sara sa...

What a bitch! Kramiz

Myra sa...

*lol* F'låt.
Men tack för tipset. Jag har länge funderat på att testa torrchampo.
Jag funderar inte på det längre...

:)

therese sa...

Hade tänkt o testa torrschampo någon gång men tror jag avstår nu. Tack för icke-rekommendationen.