torsdag, januari 18

Till skogs

I stormens spår befinner jag mig dessa dagar. Det är linjemontörer, folk utan ström, skogsbönder, folk med ström, granbarkborrar, folk utan telefon, rotvältor och folk utan vett. Det är jag och en fotograf. Varför glömmer jag mina gummistövlar hemma varje morgon. Traskar kring i skog och mark i mina fina svartastövlar. Igår när jag kom hem undrade H vad jag gjort. Leriga fotbeklädnader och leriga jeans. När jag sen duschade efter löprunda upptäckte jag till och med lera mellan tårna...

Igår kväll när en fotograf och jag skulle til krogsered var vi (han satt bakom ratten) väldigt nära att köra ner en människa. Jag såg kvinnan men man vill ju inte i första taget lägga sig i någons körning. Till slut insåg jag att vi närmade oss kvinnan alltför fort. Skrek "MÄNNISKA!!!". Han slängde oss över på andra körbanan och räddade situationen. Idag hade han sagt att det inte var så nära. Men när jag kom in för att jobba kväll kunde jag korrigera. Det var riktigt nära.

Sen på vägen hem körde han nästan ner i diket. Han missbedöme vart vägen gick förklarade han...

7 kommentarer:

Emm sa...

Ska han verkligen ha körkort?

Erika sa...

Vännen, det låter galet. Du får inte åka mer med honom, lova det! Puss

Tommy sa...

Bilkörning överlåter jag sällan åt någon annan. Vill inte utstå det du fick nämligen!

Londongirl sa...

Men usch vad läskigt! Skönt att det gick bra! Åk inte med honom bakom ratten igen!

Sabina sa...

Ehm han kanske skulle behöva en körlektion, eller starkt överväga att låta dig köra nästa gång.

Ha en trevlig helg...

Jonte sa...

Vägra åka med snubben något mera.

Katarina sa...

Vad duktiga ni är på tidningen! Hänger med på nätet. Nu bara två tentor kvar. Hälsa alla!