söndag, december 31

Framtiden har redan börjat

En kär vän bad mig lista fem saker jag hoppas på under 2007. Det räcker med tre.
1. Jag önskar god hälsa för min familj och mina vänner
2. Jag önskar att jag kan träffa min familj och mina vänner mer
3. Jag hoppas på fred på jorden och att alla människor ska ha det bra

Det andra som fast jobb, carport, ny cykel, att det ska gå bra i fotbollen och så vidare det ordnar sig liksom. Det är mer i egna händer. Önskan 2 är också lite i egna händer och jag ska låta H.C. Andersen, en av mina favoriter, guida mig in i det nya året med fina och kloka ord.

"Endast genom handling vinner livet i betydelse"

Sammanfattning 2006 lyder Märta. Det har varit mycket annat bra och fint. Men det är det största. Detta fantastiska lilla liv som ger ytterligare mening till våra liv.

Med några timmar kvar av detta goda år ber jag att få önska er alla gott slut och gott nytt!

8 kommentarer:

Sabina sa...

Å detsamma till dug, hoppas att du mår bättre!!

Londongirl sa...

Ett riktigt Gott Nytt år önskar jag dig! Ha det gott och hoppas du är frisk nu!?

Lena sa...

Exakt, det räcker inte att veta eller förstå, det krävs handling.
Gott Nytt År Jill!

Elin sa...

Kloka ord, både av dig och H.C. Andersen. Hoppas du får ett gott nytt år.

Kram!

S-Man sa...

Gott nytt år!

Studiomannen sa...

Hoppas att ditt 2007 blir bra!

Erika sa...

Gott nytt sötaste vännen! Jag hade superskoj på bröllopet men önskar samtidigt att jag hade varit mer också! Pussar

♥ Hannele på Hisingen sa...

Gott Nytt År!